05/09/2011

Nee betekent nee!





Traduction de "Non c'est non!" en Néerlandais

WAT IS (EEN) VERKRACHTING?

Een verkrachting, dat is een seksuele daad, met of zonder penetratie, gedicteerd door je lief, door een van je vrien(inn)en, door een onbekende persoon of iemand van je familie, met of zonder fysiek geweld. Een verkrachting wordt niet noodzakelijk gedaan door een psychopatische persoon die je met een wapen achtervolgt in een donkere straat.

Meer dan 70% van alle verkrachtingen gebeuren in bekende plaatsen en door personen die het slachtoffer kent.

Verkrachting heeft niets te maken met liefde. Verkrachting is geen natuurlijke impuls die ononderdrukbaar is. Verkrachting is een authoritaire vorm van macht. Verkrachting is een moment waarop iemand niet hoort dat we NEE zeggen.

Ik heb een lief,
Betekent nee

Misschien later,
Betekent nee

Fuck off!
Betekent nee

Nee, danku,
Betekent nee

Ik vind je leuk maar,
Betekent nee

Niet nu,
Betekent nee

Ik weet het niet,
Betekent nee

Ik/Jij heb(t) te veel gedronken,
Betekent nee

Ik heb mijn maandstonden,
Betekent nee

Laten we gewoon gaan slapen,
Betekent nee

Laat me met rust,
Betekent nee

Ik ben niet geïnteresseerd
Ik wil weg gaan
Ik heb hoofdpijn
Raak me niet aan
Ik ben moe
Tranen
Schreeuwen
(stilte)

BETEKENT NEE!

Aucun commentaire: